Nieuws

We schrijven regelmatig over leuke nieuwtjes omtrent fysiotherapie, sport, bewegen, vitaliteit en lifestyle onderwerpen als mental coaching en voeding. Ook kun je altijd nieuws vinden op onze Facebook pagina

Herstellen na je sleutelbeen operatie? Onze fysiotherapeuten helpen je erbij

Geplaatst op 6 september 2021

Een gebroken sleutelbeen is een veel voorkomende sportblessure die meestal optreedt bij een val op een uitgestrekte arm of een ongelukkige landing op de schouder. Wij vertellen je in dit artikel alles over het herstel van je sleutelbeen na een operatie.

Revalideren na een nieuwe knie operatie of knieprothese

Geplaatst op

De knie is het meest vervangen gewricht in het lichaam. Het is dan ook een gewricht dat enorm veel gebruik wordt, en daardoor sneller slijt dan andere gewrichten. Ben je geopereerd en heb je een nieuwe knie, dan gaat de revalidatie voor jou beginnen. Wij vertellen je alles over de revalidatie van een nieuwe knie. 

Pijn in je schouder? Deze oefeningen helpen schouderpijn te verlichten!

Geplaatst op 6 juli 2021

Pijn in je schouder komt veel voor. Door te tillen, reiken, vasthouden, dragen, drukken en trekken vragen we veel van de kracht en flexibiliteit van onze schouders. Het is dan ook niet gek dat je soms een beetje schouderongemak ervaart in je leven. Als je schouderpijn echter na enkele dagen niet vermindert en die schouderpijn onbehandeld blijft, kan het een chronisch probleem worden dat dagelijkse activiteiten, zoals boodschappen dragen, aankleden of je haar kammen, kan belemmeren.

Knie overbelast tijdens het sporten?

Geplaatst op 16 juni 2021

Knie en andere gewrichten kunnen soms tegenspartelen bij bewegen. Sporten is goed voor je, maar kan (vooral in het begin of bij zware training) ook best zwaar zijn voor je gewrichten. Het is daarom goed om deze 10 praktische tips door te nemen en blessures en knieklachten tijdens lichamelijke activiteiten te voorkomen. 

Traplopen: stap voor stap op de juiste manier

Geplaatst op 10 juni 2021

Hoewel het een uitdaging kan zijn om de trap op te gaan, kan het voor sommige mensen juist lastiger zijn en pijnklachten geven als ze naar beneden gaan. Dit komt doordat je spieren hard moeten werken om je gewicht onder controle te houden terwijl je afdaalt. Als je (in het verleden) last hebt (gehad) van knieklachten of problemen blijft houden, is het waarschijnlijk tijd om te kijken naar het vergroten van je kracht om het traplopen minder moeilijk te maken. Knieproblemen die traplopen moeilijk maken, zijn onder meer letsel of overbelasting door sport, tendinitisis in de knie en verzwakt kraakbeen onder de knieschijf.